آیا قرآن کتاب اسمانی است؟

محمد مدعی شده بود قرآن را جبرئیل برای او می‌آورد و برای محمد می‌خواند و او صدای جبرئیل را می شنیده است.
وی و مسلمانان می‌گویند قرآن:
1. کامل‌ترین کتاب دنیا است
2. سخن الله است (الله را آفریدگار جهان میدانند)
3. جبرئیل حامل وحی بوده
4. محمد در حالاتی خاص مثل تشنج وحی دریافت می‌کرده
5. کسی نمی‌تواند حتی یک سوره مثل قرآن بیاورد.
6. آیات علمی در قرآن است که تازگی کشف شده


درباره شماره یک باید گفت این چه کتاب کاملی است که به تفسیر نیاز دارد؟

قرآن درباره پدیده‌های جهان نظرات اشتباهی داده و این حقانیت علمی قرآن را نفی می کند. ( چه آفریدگار بی اطلاعی این سخنان را گفته!)

دستورات غیر اخلاقی و ضد حقوق بشری در قرآن آن را شیطانی کرده است.

همچنین در تاریخ آمده که جوانی به نام دهیه کلبی از دوستان محمد بوده و محمد می‌گفته جبرئیل شبیه دهیه کلبی است و بارها یاران محمد گفته‌اند که دیده اند دهیه کلبی از نزد محمد بازمی گشته و وقتی جریان را به محمد گفته‌اند او گفته او جبرئیل بوده نه دهیه کلبی. و این احتمال است که دهیه یکی از حنفایی بوده که با محمد ارتباط داشته و محمد از او اطاعت می‌کرده یا به اتفاق در تدوین قرآن همکاری داشته اند.

همچنین در تاریخ آمده که محمد یک منشی به نام عبدالله ابن سرح داشت که وقتی وحی می‌آمد آن را برای محمد می‌نوشت و او گاه به محمد می‌گفت فلان تغییر را در آیه جمله بدهیم آیه قشنگتر می‌شود و محمد قبول می‌کرد و بالاخره این منشی شک می‌کند که این چه خدایی است که من می‌توانم سخنان او را دستکاری و بهتر و زیبا‌تر کنم و او از دین اسلام دست برمی‌دارد و به مکه بر می‌گردد بعد از فتح مکه محمد فرمان قتل او را صادر می کند.

فرض محال کنیم قرآن کتابی برتر است. فرض کنیم محمد راست می‌گفته که از موجودی که خود را جبرئیل معرفی کرده قرآن را شنیده. ولی این ثابت نمی‌کند خدا یا آفریدگار جهان آن را وحی کرده! آنچه ناپیدا و ماورالطبیعه نامیده می‌شود شامل ارواح انسان، ارواح اجنه، موجودات ناپیدا و تله پاتی می‌شود و محمد می‌توانسته این کتاب را با تله پاتی از دیگر اشخاص زنده دریافت کرده باشد. همچنین ارواح و اجنه نیز میتوانسته اند این قرآن را به محمد وحی کرده باشند.

ممکن است بگویید آن موجود که قرآن را به محمد گفته باهوش‌تر از انسان بوده[اشتباهات قرآن بیانگر عکس این مطلب است] حتی اگر خدا نبوده و جن بوده پس خیر و خوبی بشر را می‌خواسته و عمل به قرآن مفید است. این تفکر هم اشتباه است. یک مثالش خود انسان است آیا انسان باهوش‌ترین حیوان جهان نیست؟ آیا نگهداری انسان و غذا دادن او به گوسفندان به سبب خیر خواهی اوست یا نفع انسان در آن است و مرگ زودرس حیوان؟


کسی نمی‌تواند یک سوره مثل قرآن بیاورد:
قرآن کتابی است که مطالب تکراری دارد و دائم بشر را تهدید و تبشیر کرده، درباره جهان گزاره های اشتباه گفته و احکامی در آن هست که مایه خجالت است که آن را حکم خدا بدانیم. در کل قرآن یک کتاب است که دربرابر نوشته‌های انسانی چیزی برای گفتن ندارد. انسانها میلیونها کتاب بهتر و برتر از قرآن نوشته اند.

یکی از خصوصیات قرآن مبهم گویی آن در برخی مباحث و مسائل است است مثل سخنان یک سیاستمدار که کلی و مبهم در بعضی مسائل سخن میگوید و بعد آن را می توان به صد چیز متضاد و متناقض تفسیر و تعبیر کنیم. حافظ شاعر معروف ایرانی که به قرآن احاطه داشت دیوانش را مثل قرآن بگونه ای نوشته که با آن فال می گیرد و از یک شعر یا یک بیت آن چند نفر تعابیر متفاوت و متضاد می کنند.

اگر قرآن کتاب برتری بود باید باعث شکوفایی علمی و فرهنگی قابل توجهی میشد. باید واکسن بیماری‌ها سال 10 هجری کشف میشد باید بجای توحش مثل اروپای امروزی قوانین اجتماعی و کیفری انسانی و رحمانی جای احکام وحشیانه وضع میشد.

ببینید بعد از رنسانس در اروپا هر دانشمندی یک کتاب نوشت بعد از او کس دیگری آمد آن کتاب را خواند و یک کتاب با اطلاعات جدیدتر نوشت و اطلاعات و دست آوردهای بشردر فیزیک و ریاضی و علوم طبیعی و علوم انسانی پربارتر شد. هر کتاب اطلاعات بشر را افزایش داد و زندگی او را از هر لحاظ بهتر و بهتر کرد و میلیونها وسیله اختراع شد. این خوب بودن و کارآمد بودن هر کتاب بوده که مثل موتور جت به پیشرفت بشر شتاب داده.

حالا ببینید قرآن که آمد مسلمانان چه کردند؟ متخصصان دین (امامان و …) خرافات روی خرافات و خزعبلات روی خزعبلات گفتند. احادیث امامان شیعه و سنی موجود است بخوانید و ببینید که همگی در چرت و پرت گفتن دست هم را بسته اند و همش فکرشان در مسائل شکمی و زیر شکمی بوده و در همان مسائل هم چرت و پرت گفتند.

صفت قرآن این است که مثلاً والا وبرترین کتاب است اما حاصلش چیست؟ دریغ از اینکه مسلمانان یک سنجاق قفلی اختراع کرده باشند در حالیکه کتاب‌های نیوتن و گالیله باعث اختراع میلیونها چیز شد. امامان شیعه که ادعای علم لدنی داشتند حتی یک آفتابه اختراع نکرده اند فقط احادیث خزعبل متعدد شکمی و زیر شکمی گفته‌اند که امروزه منبع جوک است.

امروزه کشفیات علوم انسانی نظیر اقتصاد و جامعه شناسی و روانشناسی بطلان نظرات قرآن و احکام قرآن را ثابت کرده بقدری که روحانیون شیعه به رهبری خامنه ای خواستار تغییر دروس علوم انسانی شده‌اند و دستور داده‌اند کتاب‌های بین‌المللی تدریس نشود بلکه دست آوردهای مسلمانان تدریس شوند تا دانشجویان علوم انسانی با خواندن دروس متوجه عقب‌ماندگی اسلام و قرآن نشوند.

آن چیزهایی را هم که به عنوان دوران درخشان علمی اسلام میدانند بخش زیادی نقلیات دستاوردهای علمی دانشمندان قبل از اسلام بوده و بخشی حاصل تلاش معتزلیان بود که اصولاً باور آن‌ها درباره قرآن و اسلام همین نظر برخی منتقدان امروزی اسلام است. برای مثال زکریای رازی اصلاً اسلام را قبول نداشته و خیام هم عقاید دیگری داشته.

همچنین قرآن و حدیث پیامبر بر ضد هنر نقاشی ، موسیقی و آواز و مجسمه سازی فرمان داده بود و هنر ستیزی دست آورد دیگر قرآن و اسلام بوده و هست.

آنچه قرآن را در باور مسلمانان برترین کتاب دنیا کرده:
1. تبلیغات و تلقینات ملایان و مبلغین اسلام. مثلاً یک نمونه از سخنرانی ملایی را یاد دارم می‌گفت : «درسته که شماها کارگران کم سواد هستید دانشگاه نرفتین برخی از شما بی‌سواد است اما معرفت شما و تشخیص حقیقت شما از استاد لیبرال دانشگاهی بالاتر است. شما به ولایت فقیه پایبندید و ایمان دارید و ...»
2. یعنی به لومپن های بی‌سواد جامعه تلقین می‌کنند که تو بهتر از استاد دانشگاه می‌فهمی و به آن‌ها میدان و چماق میدهند و به جان اقشار فهیم جامعه می اندازند.
3. تلقین پدر و مادر و خانواده (هر خانواده هر دینی داشته آن را بهترین دین تبلیغ کرده و تنها تعداد کمی به تحقیق می پردازند. اوایل که اسلام به ایران آمد مردم قرآن و اسلام را باور نداشتند با زور شمشیر و تبلیغات و تبعیض رفته‌ رفته در خانواده‌ها با ترس افکندن اسلام را نهادینه کردند. سپس اسلام به عنوان باور خانواده ماندگار شده است.)
4. ممانعت دولت و مسلمانان متعصب از نقد شدن قرآن
5. ممانعت دولت و مسلمانان متعصب از تبلیغ ادیان دیگر
6. تدریس اسلام در مدرسه‌ و دانشگاه ها (اکثر دانش آموزان فقط کتاب‌ها و درس‌های مدرسه را یاد می‌گیرند و سراغ کتاب‌های دیگر نمی‌روند بعد از مدرسه و دانشگاه هم پی کتاب نمی‌روند و دنبال کار و زندگی می‌روند و همان درس‌های مدرسه تنها گزینه شان خواهد بود.)
7. بیشتر مردم اهل تحقیق نیستند
8. در بیشتر مردم امیال شهوانی بر امیال عقلانی اشان چیره است و اسلام یک چهارچوب لجام گسیخته تعیین کرده که مسلمین را به شهوات سوق داده و آن شهوات را مقدس کرده. مثلاً به هر شهوت و خصلت حیوانی رنگ قدسی داده: برو صیغه کن و 4 زن بگیر. برو عربده کشی کن در راه اسلام. برو غداره کشی کن در راه اسلام.
9. استفاده از اراذل و اوباش توسط ملایان برای تهدید و آزار و اذیت دگراندیشان و نشاندن ترس در دل بعضی از مردم اهل تحقیق که مثلاً اگر بیایی اسلام را نقد کنی مزاحمت برایت ایجاد می کنیم.

همچنین نگاه کنید به:
1- معجزات علمی قرآن
2-آیات جنایی قرآن
3-قرآن تحریف نمی شود
4-آیات برده داری در قرآن
5-شصت مورد از تناقضات قرآن
6-نقض عقلانی الهی بودن قرآن
7-اسناد تحریف قرآن در احادیث
8-سوره ای مثل قرآن بیاورید!
9-تناقض گوييهاي قرآن
10-داستانهای باورنكردنی قرآن
11-سئوالات عجيب قرآن
12-بیگ بنگ در قرآن
13-164 آیه جهاد در قرآن
14-استدلالهاي ضعيف در قرآن
15-معجزات عددی قرآن و نهج البلاغه
16-قرآن را باید متخصص قرآن بررسی کند!
17-زن ستیزی در قرآن
18-قرآن اشکالی ندارد!
19-نحوه احتجاج قرآن با مخالفان
20-زبان قرآن
21-برخوردهای نامعقول قرآن با سنت های جاهلی
22-نگاهی نقادانه به تحدی قرآن
23-محكم و متشابه در قرآن
24-خرافات قرآنی (بررسی 9 مورد از خرافات قرآن)
25-تحريف قرآن
26-نامهای جایگزین برای قرآن
27-هماهنگي آيات قرآن
28-اخبار غيبی قرآن
29-قوم لوط در قرآن
30-آسمان از نگاه قرآن
31- آیات بی عدالتی و فساد الهی قرآن
32-قوانین قرآن برای آن دوران بوده است!
33-اگر قرآن اشکال دارد، پس چرا خود اعراب این را نمی فهمند؟
34-سطحینگری قرآن در مورد ازدواج
35-قرآن و پیدایش جهان، قضیه پدید آمدن کائنات از دود
36-مثلهای عجيب قرآن
37- پیشبینی قرآن از حوادث 11 سپتامبر
38-پاسخی به تحدی قرآن
39-معجزات (!) علمی قرآن، نازل شدن آهن
40-پاسخ به نقد محمد علی ایازی در مورد تحدی قرآن
41-معجزه زوجیت در جانداران
42-آیات زن ستیزی تازینامه
43-سهم عبدالله بن سعد بن ابی سرح در نوشتن قرآن
44-هاروت و ماروت در قرآن
45-آیا محمد معجزه داشته است؟
46-تقابل قرآن و حقوق بشر
47-آیا قرآن تفسیر پذیر است؟ (بهرام مشیری)
48-ادعای اخذ اکتشافات و اختراعات نوین از قرآن و اباطیل
49-معجزه برابر بودن تعداد شب و روز در قرآن
50-کائنات قرآنی - خطاهای قرآن در توصیف کائنات
51-حافظ و داستان قرآن - بهرام مشیری
52-افزون بر قرآن مکتوبی اختصاصی هم برای محمد آمده است
53-قرآن و دعا خواندن در توالت
54-قرآن و گسترش یافتن کائنات
55-قرآن و پدید آمدن جانداران از آب
56-قرائت های هفتگانه قرآن
57-معجزه تخم مرغی شکل بودن زمین
58-سوره ی من
59-قرآن و معجزه رب المشرقین و المغربین
60-مجازاتهای خشن و غير انسانی
61-قران و معجزه یکتا بودن اثر انگشت
62-معجزه عدد 19 و ماجرای رشاد خلیفه
63-قران ومعجزه تنگ شدن نفس در هنگام پرواز
64-ماجرای آيات شيطانی
65-

کتابهایی در نقد قرآن:
1-بازشناسی قرآن-مسعود انصاری
2-قرآن و حدیث در تصویر
3-تاریخ قرآن-دکتر محمود یامیار
4-قرآن بی هیچ پیامی برای ما
5-





۵ نظر:

ناشناس گفت...

عالی بود

Azad گفت...

منشی‌ محمد، سلمان پارسی‌ بوده و آیات را به سلیقه خودش تغییر می‌داده و نه عبداله ابن سرح، با خواندن همین اشتباه به درستی‌ بقیه مقاله هم شک کردم و بقیه مقاله را نخوندم. حداقل انتظاری که می‌شه داشت این است که در مقاله‌ا‌ی که مینویسید به شعور و دانش خوانندگان توهین نکنید.

اسلام و ادیان گفت...

دوست گرامی. محمد یک منشی نداشته بلکه چند منشی داشته. یکی از منشی هایش عبدالله ابن سرح بوده. به لینک زیر در زندیق مراجعه کنید:

http://www.zandiq.com/articles/0000000032.shtml

ناشناس گفت...

دوستان عزيز!
اگه مي‌خواهيد كه ديدگاه‌هاتون بهتر تأثير كنه، آيا بهتر نيست كه مطالبتون رو با ادب و احترام خاصي عرضه كنيد؟ مخصوصاً كه اكثر مردم جامعه‌مون مسلمونن و بعضاً متعصب! (مثلاً يكي از شيوه‌هايي رو كه پسنديدم شيوه جناب آقاي انصاري سمناني هستش. اينم آدرس وبلاگش:
تارنگار «www.ansarisemnani.blogfa.com» با عنوان مناظرة آزاد؛ نقد آزاد؛ گفت‌وگوي آزاد).
كوروش آ. الف.

ناشناس گفت...

سلام درود
آقا چرا اینو نمی گی: این سیاست یک بام و دو هوا:
یک چیزی به نام شهوت جنسی را درست کرده اند به عنوان مجسمه بدی و تباهی.
بعد همونو هیییی می کوبن تو سر خودت...

می گی بابا من اصلا طرز تفکرم این نیست... دغدغه تو شهوته، من شبانه روزم 5 دقیقه هم به صورت فعال ذهنم درگیر سکس نیست. خودت درست کردی خودتم می بندی به ما؟؟ ایول داره به خدا.

بعد هم اینکه این وبلاگ رو می خونم و منظور رو می فهمم. ولی ما آذم حسابی هم داریم که مسلمون باشه. آدم حسابی هم داریم مسیحی و بی خدا و....

مثلا حافظ، مولانا و ..ابیات هم بسیاره مثلا "هر چه کردم همه از دولت قرآن کردم"... داداش گیر ما اسلام هست نمی گم نیست. ولی اینا هم مسلمون بودن ولی اینو بیشتر باید بهش توجه کنیم که قبل مسلمون بودن آدم بودن آدم....