اسلام چیست؟


شبه جزیره عربستان محلی بی آب و علف و صحرایی بسیار سوزان بود که هیچ کشوری (ایران و روم) حاضر نبود به آن لشکر کشی کند لذا فراریان عقیدتی این کشورها برای حفظ جانشان به عربستان پناهنده میشدند. مانوی ها و مسیحیان آریوسی و نسطوری و یهودیان به این سرزمین می‌آمدند .

مردم عربستان آن روزگار مردمی دارای تعصب دینی نبودند لذا اجازه می‌دادند ادیان دیگر آزادانه در عربستان تبلیغ کنند آزادی عقیده در عربستان به‌قدری بود که محمد رسول الله نزدیک یک دهه در مکه تندترین انتقادها را علیه بت پرستها کرد ولی سوقصدی به او نشد و آزادانه علیه دین مردم آن روز سخن می‌گفت و در جنب کعبه تبلیغات می کرد.

بعد از برپایی اسلام هرگونه تبلیغی توسط ادیان دیگر در عربستان ممنوع شده و برای مثال اگر یک مسیحی در عربستان مثلاً در مکه مردم را به مسیحیت دعوت کند بلافاصله مسلمانان او را به قتل می رسانند.اکنون در ایران نیز در سایه حکومت اسلامی پیروان و مبلغین ادیان دیگر منجمله مسیحیان به زندان افکنده شده و برخی نیز به قتل رسیده اند.

چند سال قبل از اسلام مسیحیان فراری تبلیغ می‌کردند که پیامبری خواهد آمد و یهودیان نیز از آمدن مسیح موعود سخن می گفتند و این تبلیغات چندین نفر را در عربستان بر آن داشت که خود را همان پیامبر موعود بنامند. قبل از ادعای پیامبری توسط محمد، کسانی دیگر تبلیغ را آغاز کرده بودند که پیروان قابل توجهی هم داشتند.

از چند دهه قبل از پیامبری محمد گروهی به نام حنفا در عربستان پدید آمده بود که خواستار تغییر در باور های مردم عربستان به سوی یکتاپرستی بودند و فعالیت‌هایی در این راستا می کردند.

محمد ابتدا به شیوه مسیحیت دینی مدارا گرا و مسالمت آمیز را در مکه تبلیغ کرد ولی بعد از مهاجرت به مدینه و احساس کسب قدرت رویه دیگری در پیش گرفت: قتل و ترور ناجوانمردانه و راهزنی دزدی و اسیر کشی و تجاوز به زنان و غارت و مصادره اموال دگراندیشان را در قالب جهاد در آیات قرآن و احادیثش گنجاند و در حالیکه در مکه یارانش اندک بودند، ثروت ناشی از راهزنی و غارت یهودیان ، به یکباره مردم طمعکار بسیاری را جذب اسلام کرد.

برخی از دین شناسان عقیده دارند محمد بعد از مهاجرت به مکه صدای خدا را نمی شنیده و میگویند صدای شیطان بوده دلیل می‌آورند که ساختار ادبی قرآن در آیات مدنی تغییر کرده و عملکرد محمد و یارانش نیز بر ضد اخلاق بوده است.

محمد در مدینه بسیاری ازداستانها و احکام یهودیان را به دین اسلام آورد و بعد از مرگش جانشینانش با حمله به ایران و غارت ایران و به بردگی بردن تعداد زیادی کودک و زن ایرانی دین اسلام را به ضرب شمشیر و تبعیض به ایران تحمیل کرد و سپس کشورهای دیگر نیز به سرنوشت ایران دچار شدند.

دین اسلام بر پایه وحی و قرآن استوار شده است. امروزه اشتباهات متعددی در قرآن یافت شده که نشان میدهد آورنده قرآن از جهان اطلاع درستی نداشته در نتیجه این وحی آفریدگار جهان نبوده.

همچنین در تاریخ آمده که جوانی به نام دهیه کلبی از دوستان محمد بوده و محمد می‌گفته جبرئیل دقیقاً شبیه دهیه کلبی است و بارها یاران محمد گفته‌اند که دیده اند دهیه کلبی از نزد محمد بازمی گشته و وقتی جریان را به محمد گفته‌اند او گفته او جبرئیل بوده نه دهیه کلبی. و این احتمال است که دهیه یکی از حنفایی بوده که با محمد ارتباط داشته و محمد از او اطاعت می‌کرده یا به اتفاق در تدوین قرآن همکاری داشته اند.

همچنین در تاریخ آمده که محمد یک منشی به نام عبدالله ابن سرح داشت که وقتی وحی می‌آمد آن را برای محمد می‌نوشت و او گاه به محمد می‌گفت فلان تغییر را در آیه جمله بدهیم آیه قشنگتر می‌شود و محمد قبول می‌کرد و بالاخره این منشی شک می‌کند که این چه خدایی است که من می‌توانم سخنان او را دستکاری و بهتر و زیبا‌تر کنم و او از دین اسلام دست برمی‌دارد و به مکه بر می‌گردد بعد از فتح مکه محمد فرمان قتل او را صادر می کند.


از سوی دیگر بی‌اخلاقی فراوانی که از محمد و یارانش و امامان و خلفای اسلام سر زده و احکام وحشیانه قرآن بیانگر شیطانی بودن و گمراه‌کننده بودن این دین است.

آنچه باعث بقای اسلام و کثرت مسلمانان شده:
1) ممانعت از تبلیغ ادیان دیگر در جوامع اسلامی
2) توسل به قتل و ترور و خشونت دربرابر مخالفان و دیگر عقاید
3) تبعیض و تبلیغ علیه دیگر باورها و برچسب‌های زشت زدن به مخالفان و دگراندیشان
4) زاد و ولد زیاد در کشورهای اسلامی و تولد مسلمانانی که چون مسلمان زاده اند باید همیشه مسلمان بمانند!!!مسلمانان چند دهه قبل 800 میلیون بودند حالا 1.5 میلیارد هستند و این دو برابر شدن اینطور نبوده که فرضاً درصد زیادی از ادیان دیگر تغییر دین داده باشند و مسلمان شده باشند بلکه زاد و ولد مسلمانان تعداد آنان را که کمتر ازبودائی ها و مسیحیان بود افزایش داده است.

آنچه اسلام را در باور مسلمانان برترین و کاملترین دین دنیا کرده:

1. تبلیغات و تلقینات ملایان و مبلغین اسلام. مثلاً یک نمونه از سخنرانی ملایی را یاد دارم می‌گفت : «درسته که شماها کارگران کم سواد هستید دانشگاه نرفتین برخی از شما بی‌سواد است اما معرفت شما و تشخیص حقیقت شما از استاد لیبرال دانشگاهی بالاتر است. شما به ولایت فقیه پایبندید و ایمان دارید و ...»
2. یعنی به لومپن های بی‌سواد جامعه تلقین می‌کنند که تو بهتر از استاد دانشگاه می‌فهمی و به آن‌ها میدان و چماق میدهند و به جان اقشار فهیم جامعه می اندازند.
3. تلقین پدر و مادر و خانواده (هر خانواده هر دینی داشته آن را بهترین دین تبلیغ کرده و تنها تعداد کمی به تحقیق می پردازند. اوایل که اسلام به ایران آمد مردم قرآن و اسلام را باور نداشتند با زور شمشیر و تبلیغات و تبعیض رفته‌ رفته در خانواده‌ها با ترس افکندن اسلام را نهادینه کردند. سپس اسلام به عنوان باور خانواده ماندگار شده است.)
4. ممانعت دولت و مسلمانان متعصب از نقد شدن قرآن
5. ممانعت دولت و مسلمانان متعصب از تبلیغ ادیان دیگر
6. تدریس اسلام در مدرسه‌ و دانشگاه ها (اکثر دانش آموزان فقط کتاب‌ها و درس‌های مدرسه را یاد می‌گیرند و سراغ کتاب‌های دیگر نمی‌روند بعد از مدرسه و دانشگاه هم پی کتاب نمی‌روند و دنبال کار و زندگی می‌روند و همان درس‌های مدرسه تنها گزینه شان خواهد بود.)
7. بیشتر مردم اهل تحقیق نیستند
8. در بیشتر مردم امیال شهوانی بر امیال عقلانی اشان چیره است و اسلام یک چهارچوب لجام گسیخته تعیین کرده که مسلمین را به شهوات سوق داده و آن شهوات را مقدس کرده. مثلاً به هر شهوت و خصلت حیوانی رنگ قدسی داده: برو صیغه کن و 4 زن بگیر. برو عربده کشی کن در راه اسلام. برو غداره کشی کن در راه اسلام.
9. استفاده از اراذل و اوباش توسط ملایان برای تهدید و آزار و اذیت دگراندیشان و نشاندن ترس در دل بعضی از مردم اهل تحقیق که مثلاً اگر بیایی اسلام را نقد کنی مزاحمت برایت ایجاد می کنیم.

مطالب این وبلاگ را به هدف کسب اطلاعات بیشتر درباره اسلام دنبال کنید.

لینکهایی برای مطالعه:
1-جایگزین شما برای اسلام چیست؟
2-رازی و دین ستیزی او
3-امی بودن محمد
4-نقد مبانی نظری نبوت
5-شکاکان به اسلام، محمد بن زکریا
6-تحقيقی بودن اصول دين،پيشفرضها و لوازم منطقی
7-شما حق ندارید به عقاید مردم توهین کنید!
8-شما باید ببینید کافر یعنی چه!
9-از دینداری تا غیرتمداری
10-پروتستانتیزم اسلامی
11-آیا اسلام برای ایران علم آورد؟
12-روشنفکری دينی و گره های ناگشوده
13-نگاهی انتقادی به ازدواج در اسلام
14-دکتر شريعتی افسانه پرداز وافسونگر شيرين سخنچرا اسلام را ترك كردم؟
15-آخوندها اسلام را خراب کرده اند!
16-اسلام دین کاملی است
17-چرا با اسلام مخالف هستید؟
18-پیدایش اسلام
19-اسلام آمریکایی
20-زن، حقوق و مکان اجتماعي او در اسلام
21-آیا اسلام موجب آزادی زنان شد؟
22-تضاد فرهنگ ايران با اسلام
23-رفتار اسلام با زنان
24-تاریخ پیدایش اسلام
25-اسلام زنده باد تا زیر شکم آباد باشد
26-نکاتی پیرامون مزد نطلبیدن پیامبر اسلام از مردم
27-پیشرفت علمی در قرون اولیه تهاجم اسلام چه ربطی به اسلام دارد؟
28-اشکال منطقی ديگری در اسلام
29-خشونت و دروغ بن مایه های اسلام است
30-الله بت دیروز خدای امروز
31-علت عدم دست کشیدن برخی از مسلمانان از عقایدشان
32-کافر کیست؟
33-اگر به نزدیکان شماتجاوز شود چه میکنید؟
34-ويژگيهاي محمد يا زياده روي هاي شرعي؟
35-





هیچ نظری موجود نیست: