ادیان ابراهیمی

ادیان ابراهیمی
ابراهیم پدر اسحاق و اسماعیل بوده.
اولین بار ابراهیم خدا را واحد و یکتا معرفی می کند.

دین یهود
لازم است بگوییم بسیاری از پیامبران دین یهود، اساطیری هستند مثل شاهان شاهنامه فردوسی یعنی در اساطیر شخصیت‌ها یا کاملاً خیالی هستند یا واقعیاتی بوده که در طول زمان شاخ و برگ گرفته یا تحریف شده.
تحقیقات باستانی نشان داده بسیاری از نوشته‌های تورات بر گرفته از اقوام دیگر بوده است که رنگ یهودی گرفته و یهودیان خیال می‌کنند که این‌ها اولین بار توسط خدا به آن‌ها وحی شده در حالیکه بسیاری از این‌ها وام گرفته از باورهای اقوام بت‌پرست کشورها و قبایل همسایه یهود و برخی نیز باورهای ایرانیان زرتشتی بوده است.
مثلاً داستان آدم و حوا از باورهای سومری ها بوده یهودیان آن را گرفته تغییراتی دادند و بعد محمد رسول الله هم آن را به دلخواه خود تغییر داده است و در قرآن آورده است.

شاهان یهود پیامبر-شاه بودند و برخی حتی آنقدر که اسلام و قرآن آنان را مهم و مقدس کرده در دین یهود مهم و مقدس نیستند!

خدای یهود یهوه است که فقط خدای یهودیان است و دین یهود مختص یهود است. و نام نژاد و دین یهود یکی است.

دین مسیح
عیسی یک یهودی بود که برای اصلاح دین یهود به پا خاست و توسط یهودیان کشته شد. گویا مسیح خود را فرزند خدا و یا خدا معرفی کرده و شاید هم بعد از مرگش چنین درباره‌اش گفته شد. دین مسیح دارای عناصری از دین مصر و عناصری از دین میترا هست. ابتدا قرار بود مسیحیت فقط برای یهودیان باشد ولی پولس رسول آن را جهانی اعلام کرد. احکام مسیحیت تقریبا همان احکام یهودیت است. دین مسیح یکتا پرست است اما خدا را در تجلی سه گانه خدای پدر ،خدای پسر و روح القدس ناپیدا معرفی می کند.

دین اسلام
دین اسلام ترکیبی از باورهای محمد ، باورهای اعراب عربستان، باورهای مسیحیان و زرتشتی ها و مقدار زیادی باورها و احکام یهودی است. چند فرقه اساسی دارد که باورهای یمنی ها و برخی رقبای محمد در پیامبری به آن اضافه شده است و تغییراتی در آن داده است.

بهائیت
آخرین دین ابراهیمی است که پیروان آن چند میلیون نفرند و در تمام جهان پیرو دارد. از دیگر ادیان ابراهیمی امروزی تر و کارآمد تر است.

نکات مهم:
1) هر کدام از ادیان ابراهیمی ، دین بعد از خود را قبول ندارد وآن را فاقد حقانیت میدانند. یهودی‌ها، عیسی دین مسیحیت را شیاد میدانند و هنوز منتظرند مسیح ظهور کند. مسیحیان دین اسلام را قبول ندارند و محمد را فردی فاقد اخلاق میدانند. مسلمانان بهائیان را قبول ندارند و آنان را شکنجه داده و می‌کشند و فقط دین بهائیت است که اعلام کرده بشر به جهت پیشرفت خود هر چند صد سال به یک دین جدید نیاز دارد و بها الله تنها پیامبر دین ابراهیمی است که سفارش کرده دگر اندیشان دینی و حتی مدعیان پیامبری از سوی بهائیان نباید آزار دیده و نباید تحدید و تهدید شوند.
2) پیروان هر دین ابراهیمی بر اساس تعالیم همان دین، دین خود را آخرین و کامل‌ترین دین می دانند. یهودیان دین خود را آخرین و کامل‌ترین می دانند. مسیحیان دین خود را کاملترین و آخرین دین می‌دانند و همین ادعا را محمد رسول الله کرده درباره خودش و دینش. بهائیان هم دین خود را کامل‌ترین حال حاضر می‌دانند ولی می‌گویند به علت پیشرفت بشریت در آینده دین ابراهیمی جدیدی خواهد آمد که از بهائیت کامل‌تر خواهد بود.
3) ادیان ابراهیمی با ضرب شمشیر خود را در جهان گسترش دادند و سپس با تبعیض و شمشیر و نقض حقوق بشر پیروان را حفظ کرده اند (اسلام و مسیحیت) و به زاد و ولد زیاد نیز اهمیت می‌دهند و در مجموع به این علل پیروان آن زیاد است.





۱ نظر:

ناشناس گفت...

be shoma pishnahad mikonam ke ketabhay e Dr kourosh Ariamanesh ra ke dar mored e payambaran sami neveshteand ra bekhanid.dorood be shoma o digar roshangaran.