رویکرد به روش علمی = پیشرفت چشمگیر بشری

سه چیز بشر را به تعالی رسانیده:

1) فاصله گرفتن و کنار گذاشتن دین
انسان دین باور از یک سو به خرافات باور دارد از سوی دیگر بسیاری از باورهای او ناشی از جهانبینی ناقص و بیمار دین است. این باعث جهل و آزار رساندن به دیگران است که هر دو مانع پیشرفت جامعه است. ببینید در جامعه اسلام ناب محمدی حکومت اسلامی ایران دینداران چه جنایتها و چه بلای سر ملت و کشور ایران آورده اند.

2) رویکرد به معرفت علمی در تمام شاخه‌های علوم
روش علمی انسان را از جهل و خرافات دور کرده و حقیقت را به او داده است. قدیم در اروپا (و اکنون در ایران) بر اساس دین مجازاتهای وحشیانه برای ایجاد نظم در جامعه برقرار بوده و هست و تبعیضاتی نیز بر جامعه حاکم بوده است.
اینک با علوم انسانی (که چقدر خامنه ای رهبر ایران و ملایان با آن دشمنند) مشخص شده بعضی جرمهای سابق اصلاً جرم نبوده و نیاز انسان است مثلاً دین اسلام با هنر موسیقی و مجسمه سازی دشمن است و در زمان قدیم مسلمانان موزیسین ها و مجسمه سازان و نقاشان را شکنجه داده یا حتی می کشتند ولی علوم انسانی اهمیت هنر را ثابت کرده.
از طرف دیگر دیده اند لازم نیست برای کاهش دزدی در جامعه دست قطع کنند یا برای جلوگیری از بی نظمی چشم را کور کنند.
از طرفی علوم طبیعی برای انسان مشخص کرد که بر خلاف گفته‌های قرآن و تورات نظم جهان بگونه ای دیگر است و خورشید در آب فرو نمی‌رود و تگرگ از کوه‌های آسمانی نمی ریزد. تمام موجودات زنده جفت نر و ماده نیستند. دنیا در چند هزار سال پیش خلق نشده بلکه چند میلیارد سال است خلق شده.

تمام پیشرفتهای علمی و فنی بشر از یک‌سو و از سوی دیگر امنیت جامعه و آسایش مردم غرب ناشی از دور انداختن حاکمیت دین بر جامعه بوده است. و فقر و عقب‌ماندگی و ظلم و جنایت و توحش در خاورمیانه و ایران ناشی از حاکمیت دین بر قلب مردم و حاکمیت دین بر سیاست است.
3) رویکرد به لیبرالیسم و حقوق بشر و سوسیالیسم به شیوه اروپای غربی
لیبرالیسم و حاکمیت حقوق بشر امنیت و فرصتهای مساوی برای همه مردم آحاد مردم فراهم کرده . جامعه از اختناق و اراده قدرت های فرد و گروهی خاص در امان مانده است.






هیچ نظری موجود نیست: