زن در اسلام

اسلام زن را به عنوان کالایی که صاحبش مرد است میداند. از نطر اسلام دختر باید زود ازدواج کرده و وظیفه زن خانه ماندن و خانه داری و همچنین ابزار کامجویی شوهرش باشد.

در اسلام حقوق مدنی زن نصف مرد است مثلا شهادتش نصف مرد ارزش دارد و خون بهایش نصف مرد است و اگر زن برده باشد خون بهایش یک چهارم مرد آزاد است.

در احادیث شیعه از قول به اصطلاح معصومین آمده تن زن عورت است!!! و خانه نشینی و خانه داری زن تنها وظیفه و شغل مجاز زن است.

در ایران به سبب فرهنگ باقیمانده از دوران زرتشتی ارزش زن در عمل مطابق دین اسلام نبوده و همواره کمی بالاتر از آنچه اسلام خواسته نزد مردم و خانواده منزلت داشته است.

بعد از احیای حقوق زنان توسط جنبش مشروطه و خاندان پهلوی ملایان جهت ممانعت از ریزش اعتبار اسلام از در ماله کشی وارد شدند و مثلا اعلام کردند که حجاب وسیله ای برای امنیت زن و حضور او در جامعه است در حالیکه تمام منابع موجود اسلام اشاره دارد زن باید در خانه باشد و هیچ ارتباطی با دیگران نداشته باشد بگونه ای که امروزه طالبان حتی از آتش زدن مدارس دخترانه خودداری نمیکند.

هنگامیکه شاه برای زنان حق وکیل مجلس شدن و حق شرکت در انتخابات را مورد پذیرش قرار داد خمینی به شدت با آن برخورد کرد ولی بعد از پیروزی انقلاب به عنوان یک تاکتیک ضروری ناچار شد حق انتخاب کردن و انتخاب شدن زنان را به رسمیت بشناسد.

برای کسب اطلاعات بیشتر لینکهای زیر را مطالعه کنید:







هیچ نظری موجود نیست: