بحث اصحاب بر سر موی زیر بقل و داوری امام صادق

عبدالله بن ابی یعفور گوید:
 ما در مدینه بودیم که زراره با من درباره کندن یا تراشیدن موی زیر بغل به بحث پرداخت. 
من گفتم: تراشیدن آن بهتر است و زراره گفت: کندن آن بهتر است. 
با هم به در خانه امام صادق رفته، اجازه ورود خاستیم و حضرت به ما اجازه داد. پس از ورود دیدیم که حضرت در حمام است و زیر بغلهایش نوره کشیده است. 
به زراره گفتم: همین عمل امام تو را کافی است؟ 
گفت: نه، شاید این عمل مخصوص آن حضرت باشد و برای من جایز نباشد.
 حضرت فرمود: چه بحثی دارید؟ 
گفتم: زراره با من درباره کندن یا تراشیدن موی زیر بغل به بحث پرداخته است،
 من گویم: تراشیدن آن بهتر است و او گوید: کندن آن بهتر است.
 حضرت فرمود: سخن تو مطابق سنت است و زراره از راه سنت به خطا رفته؛ تراشیدن آن از کندن بهتر است، و ازاله آن با نوره از تراشیدن بهتر...
(الکافی 508/6، علل الشرائع 292)
سنن النبی صفحه 105 






هیچ نظری موجود نیست: