دعای پیامبر اسلام هنگام ورود به مستراح و هنگام نشستن و هنگام خروج مدفوع از مخرج پیامبر و هنگام خروج از مستراح

رسول خدا(ص) هر گاه می خواست به دستشویی (مستراح) وارد شود، می گفت:
 «اللهم انی اعوذ بک من الرجس النجس الخبیث امخبث الشیطان. اللهم امط عنی الاذی. و اعذنی من الشیطان الرجیم» 

«خدایا، از شیطان پلید نجس خبیث ناپاک به تو پناه می برم. خدایا، ناراحتی را از من دور کن، و مرا از شیطان رانده شده پناه ده»
_____

و چون برای قضای حاجت می نشست می گفت «اللهم اذهب عنی القدی و الاذی و اجعلنی من المتطهرین» «خدایا ناراحتی و ناپاکی را از من ببر و مرا از پاکیزگان قرار ده.»
_____
و موقع خارج شدن مدفوع می گفت «اللهم كما اطعمتنيه طيباً فی عافيه فاخرجه منی خبيثاً فی عافیه» «خدایا، چنانکه در عافیت و سلامتی به من غذای پاکیزه دادی، فضولات آن را نیز در سلامتی از من دفع فرما»
_____
و گاهی دعای آن حضرت موقع داخل شدن به دستشویی این بود «الحمدلله الحافظ المودی» «حمد و ستایش خدایی راست که حافظ آدمی و برآورنده ی حاجات اوست»

سنن النبی صفحه 307
__________
و چون از آنجا بیرون می شد، دست روی شکم خود می کشید و می گفت 

«الحملله الذی خرج عنی اذاه ، و ابقی فی قوته، فیا لها من نعمه لایقدر القادرون قدرها» 

«حمد و ستایش خدایی راست که فضولات ناراحت کننده ی غذا را از من خارج ساخت و نیروی آن را در بدنم باقی نهاد. چه نعمت بزرگی که هیچ کس توانایی اندازه گرفتنش را ندارد.»

 (الفقيه 1/23 و 25 )
سنن النبی صفحه 308 






۱ نظر:

ناشناس گفت...

پس برای همین دعاهای طولانی بود که حضرتش یبوست داشت و آ خر سر هم از شاش بندی رحلت عرفانی فرمود