یاوه های رسول الله در وصف شب معراج

سلمان فارسی گوید: 
جبرییل به پیامبر گفت: سوگند به خدایی که تورا به نبوت مبعوث کرد، اینجا مقامی است که هیچ پیامبر مرسل و فرشته ی مقربی به آن قدم ننهاده است.

(بحارالانوار 313/18)
سنن النبی صفحه 375
___________________

رسول خدا فرمود: 
(در شب معراج) سوار "براق" شدم و رسیدم به آن حجابی که بعد از آن خدای رحمان بود ( بین من و خدا تنها یک حجاب فاصله بود.)
(صحیفه الامام الرضا 65، و بحارالانوار 378/18)
________

497- و فی تفسیر القمی: باسناده عن اسماعیل الجعفی، عن ابی جعفر
رسول خدا فرمود: 
(در معراج) پروردگارم را (به چشم دل) دیدم و میان من و او فقط جلال وی حائل بود.(تفسیر القمی 234/7، سوره ص، و 

بحارالانوار 373/18)
سنن النبی صفحه 376
___________________

رسول خدا در ضمن حدیث معراج فرمود:
 چون به آسمان هفتم رسیدم و تمام فرشتگان آسمان ها که همراه من بودند و جبرییل و فرشتگان مقرب از ادامه ی راه بازماندند و رسیدم به حجاب پروردگارم، در میان هفتاد حجاب داخل شدم که بین هر حجابی با حجاب دیگر حائلهایی از عزت و قدرت و بها و کرامت و کبریا و عظمت و نور و ظلمت و وقار قرار داشت. تا آنکه به حجاب جلال رسیدم و با پروردگار خود مناجات کرده، در حضور وی ایستادم...

(الیقین 158، و بحارالانوار 398/18)
سنن النبی صفحه 377 






هیچ نظری موجود نیست: