امام حسین را بعد از تولد نشستند و رسول الله زبانش را در دهان امام حسین گذاشت

اسما - دختر ابوبکر - از صفیه - دختر عبدالمطلب - نقل کرد: 

زمانی که حسین به دنیا آمد، من حضور داشتم. پیامبر از من خواست که: پسر را بیاور! 

گفتم: ای رسول خدا!

 هنوز او را نشسته ایم. 

گفت: ای عمه! تو میخواهی او را پاکیزه کنی؟ او را خداوند پاک و طاهر کرده است.

با همین سند، از صفیه - دختر عبدالمطلب - نقل شده، زمانی که حسین به دنیا آمد، او را به پیامبر دادم. 

زبانش را در دهان او گذاشت و حسین شروع به مکیدن آن نمود. من چنین فهمیدم که گویا رسول خدا، شیر یا عسل به او میخوراند. حسین خود را خیس نمود و رسول خدا میانه دو چشم او را بوسید و او را به من داد، در حالی که میگریست و میگفت: خدا بر مردمی که قاتل تو خواهند بود لعنت بفرستد. 
گفتم: پدر و مادرم به فدایت، چه کسی او را خواهد کشت؟
گفت: گروه گمراهی از بنی امیه باقی خواهد ماند.

امالی شیخ صدوق، برگ 217 






هیچ نظری موجود نیست: