بهشت و جهنم با هم گفتگو می کنند!

از ابو هریره منقول است:
پیامبر فرمود: بهشت و جهنم با هم بحث کردند و جهنم گفت: "به من امتیاز داشتن ستمگران و متکبران داده شده است"

 بهشت گفت: "پس من چی؟ چرا فقط انسان های ضعیف و حقیر وارد من میشوند؟

" بر این اساس الله به بهشت گفت: "تو رحمت و بخشش من هستی که من به هر کس از بندگانم که بخواهم ارزانی میکنم." 

سپس الله به جهنم گفت: "تو مجازات من هستی که من هر کدام از بندگانم که را که بخواهم با تو تنبیه میکنم. و هر کدام از شما گنجایش این را خواهد داشت" برای جهنم، این پر نخواهد شد تا هنگامی که الله پایش رو روی آن خواهد گذاشت 

و جهنم خواهد گفت: "کافیست! کافیست!" در آن هنگام جهنم پر خواهد شد و قسمت های مختلفش به هم نزدیکتر خواهند شد.

و الله با هیچ کدام از بندگانش با بی انصافی رفتار نخواهد کرد. و برای بهشت، الله مخلوق دیگری را برای پر کردن آن خلق خواهد کرد.

صحیح بخاری، جلد 6، کتاب 60، شماره 373 






هیچ نظری موجود نیست: