امام زین العابیدن و معجزه ظهور دو شیر درنده

شیخ طوسی یکی دیگر از کرامتهای امام زین العابدین را چنین نقل می کند : 

علی بن الحسین به قصد گزاردن حج ، عازم مکه شد و در صحرایی میان مکه و مدینه به مردی برخورد که او هم در سفر بود.

 آن مرد به امام گفت : فرود آی.

 امام از او پرسید چه کار داری؟

 مرد پاسخ داد. می خواهم تو را بکشم و هر جه همراه داری بردارم.

 امام سجاد به او فرمود : من آنچه را که همراه دارم با تو تقسیم می کنم و تو را از خود حلال می کنم. 

دزد گفت : نه. 

امام فرمود : پس از آنچه همراه دارم مقداری اندک باقی گذار تا بدان به مکه برسم.

 اما دزد نپذیرفت. 

امام از او پرسید : خدایت کجاست ؟ 

دزد پاسخ داد : خوابیده. 

ناگهان دو شیر درنده نمایان شدند که یکی سر مرد را گرفت و دیگر پایش را. آنگاه امام سجاد(ع) فرمود : پنداشتی که خدایت خوابیده و از تو غافل است؟!

هدایتگران راه نور . زندگینامه چهارده معصوم، آیت الله سید محمد تقی مدرسی(جلد اول) برگ 513 


پانویس: این معجزات در کربلا کجا بودند؟ شاید امامان معجزه کرده اند ولی معجزه یزیدیان قوی تر بوده!





هیچ نظری موجود نیست: